Procedura rejestracyjna
DOKUMENTY POTRZEBNE DO REJESTRACJI:
- Karta rejestracyjna (wypełnić czytelnie),
- Dowód osobisty,
- Numer ewidencyjny PESEL,
- Świadectwo szkolne (oryginał oraz kserokopia),
- Świadectwa pracy (wszystkie) oryginały oraz kserokopie,
- Osoby zatrudnione w niepełnym wymiarze czasu pracy:
- Zaświadczenie o wynagrodzeniu (brutto) w poszczególnych miesiącach od 1997 r. wydane zakład pracy,
- Osoby wykonujące pracę na umowę zlecenie lub umowę agencyjną, członkowie SKR i RSP:
- Zaświadczenie z całego okresu zatrudnienia dotyczące podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy, w rozbiciu na poszczególne miesiące, wydane przez zakład pracy,
- Osoby prowadzące działalność gospodarczą (działalność gospodarcza może być zawieszona - potwierdzenie z ZUS, Urzędu Skarbowego, Urzędu Miasta o okresie zawieszenia):
- decyzja o wykreśleniu działalności gospodarczej,
- zaświadczenie o opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy oraz podstawa wymiaru tych składek za każdy miesiąc osobno z ZUS.
- Umowę o dzieło,
- Osoby, które utraciły prawo do renty inwalidzkiej i rodzinnej:
- decyzja przyznająca rentę,
- decyzja wstrzymująca rentę lub zaświadczenie.
- Osoby niepełnosprawne:
- Orzeczenie o grupie inwalidzkiej (stopniu niepełnosprawności).
- Osoby posiadające gospodarstwo rolne:
- Nakaz płatniczy (oryginał oraz kserokopia).
- Osoby pobierające zasiłek chorobowy, macierzyński lub świadczenie rehabilitacyjne po ustaniu zatrudnienia (zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej):
- Zaświadczenie o podstawie wymiaru pobieranego zasiłku chorobowego, macierzyńskiego lub świadczenia rehabilitacyjnego,
- Aktualny adres zameldowania (w przypadku innego meldunku niż widniejący w dowodzie osobistym),
- Po odbyciu służby wojskowej - książeczka wojskowa (oryginał oraz kserokopia),
- Osoby zwolnione z Zakładu Karnego:
- Zaświadczenie o zwolnieniu z Zakładu Karnego,
- Zaświadczenie o wykonaniu pracy w okresie pozbawienia wolności oraz podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy w poszczególnych miesiącach,
- Osoby pracujące za granicą dokument potwierdzający zatrudnienie i okres pracy (tłumaczenie).
DOKUMENTY POTRZEBNE DO PONOWNEJ REJESTRACJI:
- Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem np. paszport wraz z zaświadczeniem o zamledowaniu,
- Dokumenty dotyczące zmian zaistniałych pomiędzy rejestracjami:
- świadectwo pracy,
- umowa o dzieło,
- umowa zlecenie,
- decyzja o wyrejestrowaniu działalności gospodarczej, jeżeli ktoś takową prowadził,
- zaświadczenie z ZUS-u o opłacanych składkach na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy, jeżeli była prowadzona działalność,
- zaświadczenie z ZUS o okresie pobierania świadczenia chorobowego z wykazaną podstawą wymiaru tego świadczenia, jeżeli po zakończeniu pracy osoba przebywała na zwolnieniu lekarskim,
- zaświadczenie z ZUS o okresie pobierania zasiłku macierzyńskiego z wykazaną podstawą wymiaru tego świadczenia, jeżeli po zakończeniu pracy osoba przebywała na płatnym urlopie macierzyńskim.
Redakcja strony: Procedura rejestracyjnaRejestr zmian
- Publikacja:Grzeszek Michał2013-01-11 09:46:43
- Aktualizacja:Grzeszek Michał2013-01-11 09:46:44
- Zatwierdzenie:Grzeszek Michał2013-01-11 09:46:43
- Wytworzenie:Grzeszek Michał2013-01-11 09:46:43